דף הבית » מאמרים ומידע » התעמלות תורמת לאיכות החיים של הכלב / אורלי זכאי

מאמרים ומידע

התעמלות תורמת לאיכות החיים של הכלב / אורלי זכאי

החיים יכולים להיות עמוסים מאוד וקל מאוד להיות כל כך עסוקים עד שנשכח לדאוג לעצמנו ולכלב שלנו. רובנו נוותר קודם כל על התעמלות,  למרות שזה הדבר האחרון שאנחנו אמורים להוריד מסדר היום שלנו ושל הכלב שלנו.

התעמלות באופן קבוע, חיונית לשמירה על הבריאות, ומעט פעילות גופנית או בכלל לא , גורמת לטונוס השרירים להידלל ואף להתנוון.
עכשיו תחשבו על הכלב שלכם, בדר"כ העירוניים שבהם, יושב בבית, כמעט ללא מעש 22-23 שעות מתוך 24 שעות ביממה!
זו אחת הסיבות שהבעיה היותר נפוצה שבגללה כלבים מגיעים אלי לטיפול ברפואה סינית, היא פגיעה במערכת השלד והשרירים.
אגב, אני מדברת כאן על כלבים ,אבל חתולים צריכים פעילות פיסית באותה מידה, העובדה שאי אפשר לצאת איתם לריצה בפארק, לא אומרת שאין דרכים יצירתיות אחרות להפעיל אותם.

לא השתכנעתם ? תמשיכו לקרוא

התעמלות מונעת הזדקנות מוקדמת. כשהכלב מתבגר, מסת השרירים שלו פוחתת, בדיוק כמו אצל בני אדם שטונוס השרירים שלהם נחלש, הסיכון למחלות עולה ופוטנציאל ההחלמה פוחת. התעמלות באופן קבוע ותזונה בריאה שומרת על שרירים חזקים.
התעמלות שומרת על עצמות חזקות. התעמלות בונה שריר, משפיעה באופן ישיר על מסת העצם ועוזרת לשמור על צפיפות עצם תקינה. הפעילות הגופנית מפעילה תאים ספציפיים שמשפרים את מסת העצם.
התעמלות עוזרת לטיפול בארטריטיס. ההיפך מהתפיסה הקונבנציונלית אולי, התעמלות חשובה מאוד גם אם הכלב שלכם סובל מארטריטיס. שחרור האנדורפינים בהתעמלות מבוקרת ונכונה, מסייע בהקלה על הכאבים. האלטרנטיבה היא לשבת ולחכות, מה שיגרום לניוון של שרירים נוספים. הרקמה היחידה שמתפתחת בסגנון חיים כזה היא הקיבה:) ובעצם צבירה של שומן וחוסר תנועה מחמיר את המחלה או מגביר משמעותית את הסיכון למחלה.
התעמלות מונעת השמנה. השמנה מעלה את הסיכון לסכרת, מחלות עצמות, סרטן, דכאון, בעיות זיכרון ועוד. פעילות גופנית סדירה משפרת את חילוף החומרים וההתמודדות עם השומן קלה יותר.
התעמלות  משפרת את רמות האינסולין. פעילות גופנית מסייעת לחידוש ותחזוקה של רמת אינסולין תקינה  ששומרת על הגוף מפני סכרת ומסייעת להילחם בה במקרה של מחלה. זה סוג של מכניזם טבעי, שבו הגוף מתאים את עצמו לפעילות הגופנית, ע"י שיפור יכולת ההזנה של התאים.  זה משפר את קליטת הסוכר והפיכתו לאנרגיה הנחוצה ומסייע באחסון האינסולין והטיפול בסכרת.
התעמלות מסייעת להוצאת טוקסינים מהגוף. מערכת הלימפה מתוכננת "לחסל" תוצרי לוואי וטוקסינים, אורח חיים עצל מאפשר ללכלוך הזה להישאר בגוף. פעילות גופנית פשוט מסייעת להוצאה של הרפש מהגוף ומסייעת לגוף בריא ונמרץ, זו הסיבה שאנחנו מרגישים עירניים ונמרצים אחרי פעילות גופנית.
פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון למחלות, משפרת את הבריאות, מונעת הזדקנות מוקדמת ומשפרת את איכות החיים. לא משנה כמה אתם עסוקים, תכניסו לסדר היום שלכם התעמלות עם הכלב או החתול, תוסיפו לזה תזונה בריאה וכולכם תצאו נשכרים.

הגעתם עד כאן? יופי:) זה הזמן לנעול נעלי ספורט ולקחת את הכלב לטיול ארוך בפארק ואל תשכחו לקחת מים גם בשבילכם.


אורלי זכאי

רפואה סינית לבע"ח

יעוץ התנהגות חתולים

054-2345620