דף הבית » מאמרים ומידע » הכלב התוקפן שלי / הגר וילסון

מאמרים ומידע

הכלב התוקפן שלי / הגר וילסון

זה קורה במשפחות הכי טובות. אימצתם כלב קטן וחמוד והדינמיקה בבית מדהימה. הבעיה מתחילה כשיוצאים איתו החוצה, והכלב החמוד שלכם תוקף כל כלב שני ואינו מצליח לתקשר ללא מאבקי כוח

27052010125זה מאוד מביך כשהכלב שלכם תוקף באכזריות את הכלב של השכנה החמודה ממול. זה מביך עוד יותר, שגם אחרי שהתנצלתם כמה פעמים, הוא ממשיך לעשות את זה שוב ושוב. תוקפנות אצל כלבים היא תופעה מוכרת והיא ניתנת לשליטה.

הכלל הראשון להתמודדות עם כלב תוקפני, הוא לטייל איתו רק כאשר הוא קשור, כדי שתוכלו לשלוט בו יותר בקלות. חשוב לדעת, כאשר הכלב כבר נמצא בתוך "הקרב" כל צעקה שלכם רק תלבה את המדורה, הדבר הטוב ביותר הוא להישאר רגועים ולהחזיק את הכלב בעזרת הרצועה בלבד.

על מנת למנוע קרבות בין כלבים, רצוי להבין את שפת הגוף של הכלב, רק כך תוכלו להבחין שכלבכם עומד לתקוף. במקרים כאלה, הושיבו את הכלב ואמרו לו לא לזוז. כאשר הכלב השני עובר וכלבכם נשאר ממושמע אליכם, ולא ניסה לתקוף, שבחו אותו על כך. שימו לב – חשוב לשבח כלב על חוסר התנהגות בדיוק באותה מידה שחשוב לתקן כלב על התנהגות לא רצויה.

לאט לאט יתחיל להבין הכלב את החוקים ויתחיל לפעול על פיהם. כמובן שזהו תהליך שיכול לקחת אפילו כמה חודשים. במקרים שאתם מרגישים חסרי אונים, וחושבים שאינכם יכולים לבד, דברו עם איש מקצוע שידריך אתכם, ותראו שעוד כמה חודשים תוכלו להזמין את השכנה החמודה לקפה.