דף הבית » מאמרים ומידע » הכן מחמדך לקיץ

מאמרים ומידע

הכן מחמדך לקיץ

לקראת הקיץ הקרב ובא ,הטמפרטורות עולות ואיתן צצות מס' בעיות ומחלות.

תופעה ראשונה ומורכבת היא התרבות הטפילים השונים פרעושים ,קרציות ,זבובים ויתושים המלווים במחלות רבות ומגוונות.

הפרעושים פרט להיותם מגרדים ומוצצי דם הם נשאים של תולעי המעיים בכלב ובחתול, על כן בע"ח נגוע ידבק גם בתולעים. שני אלה חשוב לזכור אינם חסים גם עלינו. כמו כן הפרעושים הם גורם מס' 1 לאלרגיות בכלבים וחתולים ועלולים להיות נשאים של טפילי דם.
קרציות גם הן מאוהבי החום והלחות והימצאותן מסכנת את הכלב היות והן נשאיות של מחלות קשות רבות ביניהן קדחת הקרציות הנפוצה ביותר בישראל.

בקיץ חשוב לזכור כי הטמפ' החמות והלחות הגבוהה קשות לא רק לנו ועל כן יש לדאוג לפינה נעימה ומוצלת ולמים טריים במשך כל היום. בכלבים מגזעים פחוסים, בולדוגים ובוקסרים לדוגמא, חום בשילוב עם פעילות גופנית אפילו מתונה יכולים לגרום למכת חום, תופעה המסכת את חיי הכלב ודורשת טיפול מיידי.

לצערנו הרב, למרות היתרונות הרבים של האזור המקסים בו אנו מתגוררים, אנחנו לא היחידים הנהנים מהשטחים הירוקים והפתוחים ויחד איתנו מתעוררים לקראת הקיץ זנים רבים של נחשים, חלקם ארסיים ומסוכנים. הכלבים והחתולים המנסים להגן על הבית ולהשתעשע אינם מודעים לסכנה שבכך ומנסים פעמים רבות ללכוד את אותם נחשים, דבר שעלול להסתיים במצב קשה שללא טיפול נכון ולפעמים אף למרות הטיפול להסתיים במוות. אזורי הכשה אופייניים הם רגליים קדמיות ופנים שכתוצאה מההכשה יראו נפיחות משמעותית, בע"ח שהוכש חייב לקבל טיפול רפואי מיידי.

לסיום, נזכיר מחלה חשובה אשר רלוונטית לכל ימות השנה, אך נפוצה במיוחד בעונת הקיץ והיא תולעת הפארק הקטלנית שגבתה כבר קורבנות רבים. באמצעות טיפול מונע ניתן להפחית משמעותית את סיכויי ההדבקות במחלה.

שיהיה לכולנו קיץ נעים ובריא וזכרו טיפול מונע ומודעות חוסכים עוגמת נפש רבים לנו וליקרים לנו מכל.

קיץ שמח וחג שמח צוות המרפאה.